ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

با این چای خنک شوید

  • کد خبر: ۱۸۰۲۰۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
با این چای خنک شوید
اگر این تابستان گرم، می خواهید خنک شوید این چای را بخورید.

به گزارش شهرآرانیوز، «علی فرضی‌نژاد» اظهار کرد: چای ترش یا چای قرمز با نام علمی Hibiscus sabdarifa از خانواده Malvaceae، گیاهی علفی یک‌ساله یا چندساله درختچه‌ای و بومی آفریقاست.

وی گفت: برگ‌های آن متناوب و با حاشیه دندانه‌دار و دارای ۳-۵ لوب است. گل‌های آن سفید مایل به زرد کم‌رنگ است که بر روی آن دانه‌های قرمزرنگ وجود دارد و گل‌ها در شهریور تا مهرماه شکوفا می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: کاسه گل گوشتی است که در ابتدای تشکیل به رنگ سبز است و وقتی می‌رسد به رنگ قرمز تبدیل می‌گردد و میوه هم کپسول هست را احاطه می‌کند. معمولاً میوه را در آبان و آذرماه برداشت می‌کنند.

فرضی‌نژاد با بیان اینکه خواص کاربردی چای ترش از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به‌صورت نوشیدنی گرم یا سرد از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: چای ترش خاصیت خنک‌کننده قوی برای بدن دارد، از این رو در فصل تابستان می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، به‌طوری‌که میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: کنترل فشارخون از دیگر خواص این چای است برای بیمارانی که فشارخون بالایی دارند همیشه توصیه شده است. البته روش و میزان استفاده باید با هماهنگی پزشک صورت گیرد و توصیه می‌شود از مصرف زیاد و خودسرانه اجتناب شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: از دیگر خواص دارویی این گیاه جهت سلامت کبد و رفع بوی بددهان و از بین بردن کلسترول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: چند سالی است در استان ایلام و منطقه گرمسیری دشت عباس دهلران توسط جهاد دانشگاهی ایلام اقدام به کشت این گیاه به‌صورت تحقیقاتی و تجاری شده که خوشبختانه با شرایط مذکور سازگاری دارد و در سال‌های آتی می‌تواند به‌عنوان یک کشت جدید به کشاورزان و بهره‌برداران معرفی کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام تأکید کرد: تنها مسئله مهم در بحث برداشت این گیاه است که فعلاً به‌صورت سنتی برداشت می‌شود و در زمان برداشت نیاز به نیروی کارگری فراوانی دارد که این امر خود باعث اشتغال‌زایی قشر روستایی خواهد شد در مناطق نیمه گرمسیر و معتدل که زمستان سردی دارند این گیاه به‌صورت یک‌ساله کشت می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->